وبینار تجاری سازی اختراعات فناورانه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی نباید نخبگان استان اصفهان وبینار آموزشی تجاری سازی اختراعات فناورانه در روزهای سهشنبه 19 و سهشنبه 26 فروردین 1399 بهصورت مجازی با حضور بیش از 45 نفر از مستعدان برتر استان اصفهان برگزار شد.
این دوره توسط دکتر محمد گوهریان، مؤسس مرکز علمی کاربردی عتیق در دانشگاه جامع علمی کاربردی، مدیرعامل شرکت دانشبنیان گز سکه و مدیر مرکز رشد گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته و باهدف ارتقای سطح توانمندی مستعدان برتر و نخبگان درزمینه ی تجاریسازی و همچنین اهمیت موضوع کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی، در دو جلسه دوساعته برگزار شد.
در ابتدای جلسه، گوهریان به اهمیت باورها، ارزشها و چشمانداز در کسبوکار اشارهکرده و افزود: کسبوکار بر اساس نیاز مشتری شکل میگیرد. مهمترین ارزش، ایجاد اعتماد است و چشمانداز کسبوکار، اعتماد حداکثری است. بحث اعتمادسازی و اینکه بتوانید شبکهای از ارتباطات ایجاد شود، اصل و پایه تجاریسازی است.
مدیر مرکز رشد گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته گفت: محصول خوب محصولی است که مشتری برای آن با اختیار حاضر به پرداخت است. هر چه پرداخت بیشتر باشد محصول بهتر است. در ادامه، در خصوص شرکت اسلامیه و علل ناکامی این شرکت مطالبی بیان شد.
مؤسس مرکز علمی کاربردی عتیق قدمهای استقرار و توسعهی کسبوکار در 9 گام بیان کرده و افزود: شناسایی مزیت رقابتی خود، تشکیل گروه اجرایی و تقسیمکار، تعیین چشمانداز از اولین قدمهای استقرار کسبوکار است.
وی در ادامه بحث به ارائه مبحث خلق ارزشهای پیشنهادی پرداخته و خاطرنشان کرد: شروع یک کسبوکار باید از اطراف خودتان باشد و مشتریها در دسترس باشند.
گوهریان افزود: چگونگی جذب مشتری شناسایی کانالهای فروش و خدمات پس از فروش، ایجاد ارزشهای پیشنهادی، منابع اصلی، شناسایی شرکا اصلی، دخلوخرج از دیگر قدمهای استقرار و توسعه کسبوکار است.
وی در پایان خاطرنشان کرد؛ اگر ایجاد کسبوکار را به یک پرنده تشبیه کنیم سر آن ارزشهای پیشنهادی به مشتری است. بال سمت راست مشتری، ارتباط با مشتری و کانالها و بال سمت چپ منابع، شرکای کلیدی و کانالها و دو پای آنهم دخلوخرج است.
فیلم جلسه اول
فیلم جلسه دوم