ماجراجویی موفق یک کارآفرین؛
تجربه ورود یک استارت اپ ایرانی به اکوسیستم استارت اپی بین الملل
به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان اصفهان، این بنیاد در نظر دارد با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو و شبکه نوآوری کاریز، وبینار آنلاین با عنوان "ماجراجویی یک کارآفرین؛ تجربه ورود یک استارت اپ ایرانی به اکوسیستم استارت اپی بین الملل" برگزار نماید.
این وبینار با همراهی امیرحسین بنایی بنیانگذار استارت اپ گرمابانک، روز چهارشنبه مورخ 25 تیر ماه از ساعت 17 الی 18 برگزار می گردد.
این کارآفرین ماجراجو که کار خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرده، تا به حال موفقیتهای زیادی به دست آورده است. انتخاب گرمابانک بهعنوان یکی از کاندیدهای فرصت سرمایهگذاری در جشنواره شیخ بهایی سال 96 و ارائه بهعنوان یکی از چهار طرح برتر جذب سرمایهگذار در مجمع اقتصاد فناوری نانو در همان سال، به خوبی نشاندهنده پتانسیلهای تجاری این محصول نانویی است.
گرمابانک، با تکیه بر فناوری نانو (مواد سرامیکی متخلخل حاوی نانو حفره)، گرما را همچون الکتریسیته ذخیره نموده و در نتیجه، امکان انتقال به مکانهای مورد نیاز را فراهم میآورد. نکته منحصربهفرد این محصول فناورانه، این است که آن را میتوان به دفعات متعدد شارژ و دشارژ نمود. با گرمابانک، همواره یک منبع گرمایشی ایمن در دسترس بوده و حتی میتوان برای گرمایش خودروی خاموش و یا خودروهای هیبریدی هم از آن استفاده نمود. نکته مهم دیگر، خروجی آب به جای گاز یا دود است که سازگاری با محیطزیست و جلوگیری از هدررفت منابع گرمایی را به همراه دارد. استفاده از این جاذب انرژی گرمایی برای ذخیرهسازی و انتقال حرارت تولید شده در کارخانهها و فروش به صنایع متقاضی، مانند دام و طیور، گلخانهها و یا حتی استخرها، از دیگر مزایای تجاری گرمابانک است.
اما استارتآپ گرمابانک، در کنار تمامی مزایای فنی و تجاری، ویژگی متمایز دیگری هم دارد؛ تجربه ورود به اکوسیستمهای استارتآپی بینالمللی که شاید بسیاری از استارتآپهای ایرانی آن را تجربه نکردهاند. لازم به ذکر است، بخش مهمی از موفقیت یک کسبوکار، به بازار هدف و میزان استقبال مشتریان از محصولات و خدمات عرضه شده بستگی دارد. امروزه بسیاری از شرکتهای بزرگ، با دامنهای وسیع، در اقصی نقاط جهان فعالیت دارند. در کنار این شرکتها، برخی کسبوکارهای محلی، تنها بر روی بازارهای محدودی متمرکز شدهاند؛ اشتباه رایجی که بین کسبوکارهای نوپا وجود داشته و آنها را از یک بازار بزرگ غافل میکند. در ذهن بنیانگذاران و کارآفرینان استارتآپی، این تصور نادرست وجود دارد که با توجه به محدودیت در منابع (مالی، انسانی، تجهیزات و ...)، نباید به توسعه بینالمللی بازار خود فکر کنند. این در حالی است که در فضای فعلی کسبوکار و به لطف پیشرفت فناوری و از آن مهمتر، اکوسیستم استارتآپی توانمند، استارتآپها تقریباً در همان لحظات اولیه پس از راهاندازی، میتوانند به بازارهای بینالمللی هم فکر کنند.
از آنجاکه در ادبیات کارآفرینی و نوآوری، همکاری و مشارکت فناورانه، بهعنوان یک فاکتور کلیدی در موفقیت استارتآپها قلمداد میگردد، حضور در اکوسیستمهای بینالمللی و شبکهسازی با صاحبان ایده و رقبا در فضایی کاملاً متفاوت از ایران، میتواند تجربهای ارزشمند و منحصربهفرد باشد.
کد تخفیف 100 درصدی ویژه نخبگان و استعدادهای برتر: nokhbegan
ثبت نام