اگر صاحب ایدهای جدید یا کسبوکاری نوپا هستید این وبینار برای شما مفید خواهد بود:
وبینار فناوری شما چه زمانی آماده ارائه به مشتری/سرمایه گذار خواهد بود؟
یکی از سؤالاتی که ممکن است برای هر فناور یا کارآفرین استارتآپی پدید آید، این است که سطح توسعه فنی محصول یا فناوری وی در چه وضعیتی است؟
اینها پرسشهای دشواری است که شاید در وهله اول، هر فناور یا صاحب ایدهای را گیج کند. اما نیاز به نگرانی نیست. مدلهای ارزیابی سطح آمادگی فناوری (TRL) و ارزیابی سطح آمادگی بازار (MRL)، به شما کمک میکنند تا از این سردرگمی نجات یابید.
از دیدگاه کارآفرینانه، ارزیابی آمادگی بازار برای دستیابی به «کمترین زمان برای رسیدن به بازار»، «کمترین هزینه برای تشخیص فرصت بازار»، انعطافپذیری در برابر تغییرات بازار، تصاحب فرصتهای بازار» و «ایجاد درآمد و تحقق سودآوری» الزامی است. نکته مهم این است که سطوح آمادگی فناوری و بازار، باید به هنگام برنامهریزی برای توسعه محصول جدید و ارزیابی طرحهای پیشنهادی، مورد توجه قرار گیرند. از این منظر، تعیین سطوح آمادگی در ابتدای پروژه و تلاش برای ارتقای همزمان آنها، احتمال موفقیت در تجاریسازی نوآوری را افزایش میدهد. در همین راستا، نهمین وبینار کاریز، در قالب کاریز استعدادیابی، به موضوع انطباق سطوح آمادگی فناوری و بازار میپردازد.
در این وبینار، مهندس مهدی نادری، مدیر تجاریسازی مرکز راهبردی فناوریهای همگرا، با طرح این پرسش که فناوری چه زمانی برای ارائه به مشتری یا سرمایهگذار آماده خواهد بود، مدلهای «TRL» و «MRL» را بهعنوان جوابی کارآمد به این سؤال تشریح میکند. اگر صاحب ایدهای جدید هستید یا کسبوکاری نوپا برای تجاریسازی ایده خود راهاندازی کردهاید، در این وبینار دو روزه شرکت کرده و با چگونگی ارزیابی آمادگی فناوری و بازار آن آشنا شوید. این وبینار، در روزهای سهشنبه و پنجشنبه هفته آتی، مورخ 18 و 20 شهریورماه، برگزار میگردد.
زمان:
سه شنبه 18شهریور 1399- از ساعت 14 الی 16
پنج شنبه 20 شهریور 1399 از ساعت 9 الی 11
جهت ثبت نام کلیک کنید
کد ثبت نام رایگان ویژه مستعدین برتر: nokhbegan