بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/03/07 - 16:44
  • - تعداد بازدید: 1442
  • - تعداد بازدیدکننده: 175
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وبینار آموزشی با موضوع « مدیریت محصول به روش چابک و MVP» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان، وبینار آموزشی با موضوع «مدیریت محصول به روش چابک و MVP" در سه جلسه دوساعته در تاریخ‌های 4، 11 و 14 اردیبهشت‌ماه 1399 و با حضور 50 نفر از مستعدان برتر و شرکت‌کنندگان در طرح شهید احمدی روشن استان اصفهان، برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/News/1399/mvp2.jpg

ارائه این دوره آموزشی توسط مهندس علی صالحی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد هوافضا از دانشگاه تهران، هم بنیان‌گذار شتاب‌دهنده و فضای کار اشتراکی پویتک و مشاور کسب‌وکار در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با هدف ارتقای سطح توانمندی مستعدان طرح شهید احمدی روشن درزمینهٔ تجاری‌سازی و همچنین اهمیت موضوع کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی، برگزار شد.

صالحی در پاسخ به این پرسش که «انتظار دارید در این دوره در مورد چه چیزهایی صحبت شود و چه یاد بگیرید» مطالب خود را آغاز کرده و در ادامه گفت: این دوره برای افرادی مفید خواهد بود که این طرح را شروعی برای ادامه در آینده و راه‌اندازی کسب‌وکار می‌بینند.

صالحی گفت: مشکل رایج اکثر گروه‌های فنی این است که از راه‌حل شروع می‌کنند، یعنی در ذهنشان فرض می‌کنند که محصول های‌تکی را تولید کنند و چند سال انرژی، وقت و پولشان را روی آن ایده می‌گذارند، بعد از چند سال که می‌خواهند محصول تولیدشده را وارد بازار کنند می‌بینند هیچ بازار و مشتری ندارد. محصول و مسئله‌ای را حل کردند که موردنیاز نبوده و مشتری برای آن وجود ندارد.

وی با بیان تجربه یک تیم مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: چند نفر از دانش‌آموختگان رشته‌های مکانیک و رباتیک دانشگاه صنعتی اصفهان به درخواست یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی محصولی به منظور جدا کردن پر و پوست مرغ تولید کرده بودند. پس از چند سال تلاش، محصول را ساخته و دو تا از دستگاه‌های ساخته‌شده را به کارشناس جهاد که سفارش کار داده بود فروختند ولی نفرات بعدی استقبالی از این محصول نداشتند و از دستگاه‌های دیگری به‌عنوان جایگزین استفاده می‌کردند.

مؤسس شتاب‌دهنده پویتک در ادامه گفت: در این دوره درباره روش‌هایی صحبت خواهیم کرد که چطور مطمئن شویم محصولی که تولید می‌کنیم مشتری دارد و بابتش پول می‌دهند.

صالحی خاطر نشان کرد: اولین کار در راه اندازی کسب و کار شناسایی مسئله است. بعد از آن اینکه مسئله مربوط به چه کسی است و مشتری آن کیست. سپس به دنبال راه حل برای پاسخ به آن مسئله می‌رویم. انواع روش‌ها برای حل مسئله خواهیم داشت باید سراغ بهترین راه‌حل برویم. پس از شناسایی مسئله و تعریف راه‌حل، به سراغ محصول می‌رویم.

در ادامه در خصوص انواع ارزش‌های پیشنهادی و ارزش یکتا، ریسک محصول و بازار، انواع MVP مواردی را مطرح و پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر شد

در ادامه ارائه مباحث آموزشی این دوره مباحث مربوط به انواع روش‌های تحقیقات بازار، مروری بر فرایند حلقه یادگیری در عمل، مدیریت گروه به روش اسکرام ارائه‌شده و در پایان MVP چند نفر از شرکت‌کنندگان با کمک و همفکری شرکت‌کنندگان در دوره و جناب مهندس صالحی بررسی شد.


 
  • گروه خبری : گزارش خبری
  • کد خبر : 135336
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم